Facebook marketing

16.04.2020

5 skvelých spôsobov, ako vďaka Facebooku naštartovať biznis snov: 

Tieto tipy vás vynesú na vrchol

Uvažujete o spustení reklám Facebooku pre svoj hotel? Vyskúšali ste reklamy na Facebooku, ale zaznamenali ste malý úspech? Vďaka nasledujúcim riadkom možno pochopíte, že reklamy na Facebooku sú skutočnou zlatou baňou, ktorá vám vydoluje klienta aj z tých najhlbších útrob.


Facebook vám môže dopomôcť k tomu, aby vám pomohol nájsť ideálne online publikum pre marketing vašej spoločnosti. Schopnosti zacielenia na Facebooku sú pravdepodobne oveľa vyspelejšie, než akými disponuje ktorákoľvek iná platforma sociálnych médií.

Prečo je nutné zacieľovať? Pretože je to efektívne. Behaviorálna reklama je viac ako dvakrát účinnejšia pri konverzii používateľov, ktorí kliknú na reklamy a menia sa na zákazníkov. Táto reklama predstavuje približne 18% z príjmu z reklamy. Ak môžete osloviť potenciálnych klientov pomocou reklám, ktoré zodpovedajú ich záujmom, ste na dobrej ceste k budovaniu vzťahu s daným zákazníkom, a to prostredníctvom možného zasielania osobne relevantných e-mailových marketingových správ a vašich skúseností.


Prinášame vám 5 spôsobov, ako môžete zacieliť na konkrétne publikum pomocou reklamy na Facebooku

1. Spoznajte záujmy svojich hostí

Na Facebooku môžete zacieliť na ľudí, ktorí prejavili záujem o stránky súvisiace s inou stránkou alebo témou. Toto je zacielenie založené na záujmoch, hoci je bežne zamieňané so zacielením na základe lajkov - "páči sa mi".

Existujú tisíce záujmov, na ktoré je potrebné zacieľovať, a nachádzajú sa v sekcii "záujmy" v rámci reklamnej sady pre Facebook. Do vyhľadávacieho poľa tak môžete napísať doslova čokoľvek a Facebook navrhne zodpovedajúce alebo súvisiace záujmy.

Zacielenie na záujmy zvyčajne znamená, že zacieľujete na veľké publikum. Skôr, ako nastavíte zacielenie na záujmy, mali by ste vyhodnotiť veľkosť cieľovej skupiny. Potom zvážte kombináciu záujmu s aspoň jednou ďalšou metódou zacielenia.


2. Vyhľadajte potenciálnych hostí, ktorí budú mať záujem o vašu službu

Online správanie každého "zákazníka" na internete dokáže o ľuďoch povedať viac než dosť. Pýtate sa, ako je to možné? Kombináciou údajov z rôznych zdrojov dokáže Facebook povedať, kto by sa mohol vaším potenciálnym klientom.

Z tohto dôvodu môžete zacieliť na ľudí, ktorí chcú kúpiť niečo konkrétne - napríklad ľudia, ktorí sú na služobnej ceste alebo tí, ktorí plánujú dovolenku. V tomto segmente máte poruke viacero kategórií, vďaka Facebooku môžete byť skutočne špecifický. Experimentujte s touto možnosťou zacielenia a zistite, ktoré metódy sú najziskovejšie.


3Spojte vek a pohlavie s miestom, v ktorom ľudia žijú

Namiesto jednoduchého zacielenia na geografické oblasti nevynechajte ani vekové skupiny a pohlavie - napríklad muži vo veku 25 - 35 rokov, ktorí žijú v Londýne. Táto metóda je založená na prvých informáciách, ktoré ľudia zdieľajú pri vytváraní profilu na Facebooku: vek, pohlavie a mesto, v ktorom žijú.

Ide o skutočne vynikajúci spôsob, ako pomocou Facebooku zacieliť na ľudí, ktorí žijú v geografickej oblasti a blízkosti vášho podniku a s väčšou pravdepodobnosťou si zarezervujú práve vašu službu.

4Experimentujte aj s ďalšími demografickými údajmi

Pri nastavovaní reklamy máte tiež možnosť zacieliť podľa demografických údajov, akými sú sociálny status, úroveň vzdelania a mnohé iné aspekty. V prípade, že patríte k luxusnému hotelu, ktorí si môžu dovoliť bonitnejší klieti, môžete sa zamerať na ľudí podľa ich príjmu, aby ste oslovili presne tých, u ktorých je väčšia pravdepodobnosť, že si budú môcť dovoliť zostať vo vašom hoteli.

Ak patríte k hotelu, ktorý je zameraný na rodiny, môžete zacieľovať na rodičov alebo mamičky. Facebook vám tiež umožňuje zúžiť tieto možnosti, aby bola daná požiadavka ešte konkrétnejšia. Napríklad vám umožňuje zúžiť percento rodičov na základe veku ich detí.

5. Oslovte ľudí, ktorých čaká veľká životná udalosť

Či už ide o okrúhle výročie, narodeniny a mnoho iných životných míľnikov, táto kategória sa zameriava na ľudí, ktorí očakávajú významný medzník v ich živote. Je to vynikajúca príležitosť osloviť potenciálnych hostí, ktorí si pravdepodobne rezervujú vašu službu. Nadchádzajúce životné udalosti nájdete v podkategórii Demografia.


Čo z toho vyplýva?

Aj keď si mnohí obchodníci s hotelmi a vlastníci firiem myslia, že možnosti zacielenia reklám na Facebooku sú príliš obmedzené alebo príliš všeobecné, sami vidíte, že opak je pravdou. Existuje veľa možností zacielenia a kombinácií. Facebook je zlatá baňa údajov a je dobrou voľbou pre väčšinu firiem.

Preto neváhajte a nájdite si čas na preskúmanie rôznych metód zacielenia na zákazníkov, aby ste našli tie, ktoré najlepšie zodpovedajú publiku vašej firmy. Hor sa do vytvárania úspešných reklamných kampaní na Facebooku. 

Potrebujete pomôcť s marketingom?

Pripravili sme pre Vás E-book pre hotelový marketing.